My Drop

Hidratare și diete – Cum te ajută apa să slăbești?

Toată lumea are momente în care silueta devine o preocupare primordială și începe o goană după cercetarea metodelor prin care poți să slăbești. De preferat cât mai repede și mai sănătos și fără riscul de a te îngrășa la loc imediat după ce termini dieta. Dacă ar fi să fac un top al aspectelor care te ajută cu adevărat să slăbești, ar fi cele binecunoscute, despre care cu toții vorbesc: sport și nutriție, adică un deficit caloric. Totuși, pasiunea pentru beneficiile pe care le are hidratarea, mă fac să includ și consumul de apă în lista de recomandări esențiale atunci când vrei să pierzi în greutate. Totuși nimeni nu se așteaptă să bea apă și brusc să slăbească, însă există câteva motive logice pentru care hidratarea ajută în diete, așa că le-am reunit într-o listă.

Apa are zero calorii

Teoretic, procesul prin care slăbim e cât se poate de simplu de înțeles. Ca să funcționăm, corpul nostru are nevoie de un anumit număr de calorii, calorii pe care le luăm din mâncare și băuturi. În momentul în care consumăm mai multe calorii decât cele pe care le ardem, ne îngrășăm. Ca să ne menținem greutatea, cele două cantități trebuie să fie egale, iar pentru a slăbi, mâncăm mai puține calorii decât ardem. Prin urmare trebuie fie să ardem mai multe calorii (prin sport și orice presupune mișcare fizică), fie să consumăm mai puține, moment în care începem să căutăm variante light ale produselor, să evităm dulciurile, fast food-ul sau pâinea și să includem mai multe fructe și legume în dieta alimentară. Orice aliment ne-ar veni în mine, nu poate concura cu apa atunci când vine vorba de cât de dietetic e. Apa are zero calorii. Zero. Dacă am face o simplă modificare precum aceea de a înlocui alte băuturi pe care le consumăm pe parcursul zilei, cum sunt sucurile, limonada, ciocolata caldă sau alcoolul cu apă, scădem o mulțime de calorii. Deci ne va fi mai ușor să asigurăm deficitul caloric care ne va ajuta să slăbim.

Apa reduce poftele alimentare

Băutul apei crează senzația de stomac plin, ceea ce va reduce cantitatea de mâncare pe care o consumăm. Indiferent cât de sănătoase ar fi alimentele sau de puține calorii ar avea, dacă mâncăm mult, ne vom îngrășa. Așa că unul din secretele dietelor care chiar dau rezultate este și să monitorizăm atent cantitatea de mâncare pe care o ingerăm. Gustările, atât de populare în multe dintre recomandările nutriționiștilor, nu sunt de fapt necesare, iar renunțarea la ele ne ajută să reducem numărul de calorii consumate. Există chiar și studii de specialitate care au demonstrat că un pahar de apă băut înainte de masă ne ajută să mâncăm mai puțin, pentru că ne săturăm mai repede și elimină falsa nevoie de a lua gustări între mese.

Apa ajută la arderea caloriilor

Ca orice proces din organism și arderea caloriilor are nevoie de o hidratare corespunzătoare pentru a funcționa optim. De asemenea, apa poate ajuta la creșeterea numărului de calorii arse în momentele de repaus ale corpului. Consumul de apă rece poate îmbunătăți și mai mult capacitatea apei de a arde calorii, deoarece organismul cheltuie energie sau calorii pentru a aduce apa la temperatură mai ridicată.

Hidratarea și digestia

O parte importantă în procesul de slăbire constă în felul în care funcționează digestia și implicit eliminarea naturală și regulată a ceea ce consumăm. Constipația este unul dintre dușmanii siluetei, iar una dintre cauzele ei este lipsa unei cantități suficiente de apă în organism. Apa ajută rinichii să filtreze toxinele și reziduurile, iar atunci când suntem deshidratați nu mai poate face asta în mod corect. Ceea ce rezultă sunt probleme digestive și balonare, care pot adăuga centrimetri importanți la talie. Mai ales pentru femei, aspectul plat al abdomenului este una dintre cele mai arzătoare dorințe. Fără apă însă, va rămâne doar la nivelul de vis.

Hidratarea și sportul

Cum ziceam și mai devreme, nu e de ajuns să consumăm mai puține calorii, ci trebuie și să ardem mai multe. Corpul nostru oricum consumă calorii, chiar și în somn sau atunci când stăm pe scaun, însă mișcarea fizică este un must. Fie că alergăm, ridicăm greutăți, dansăm sau doar ne plimbăm, important este să ne folosim cât mai mult mușchii. Iar pentru o performanță fizică optimă, e nevoie din nou de apă. Hidratarea ne ajută să avem mai multă energie pentru a face mișcare, dar contribuie și la creșterea și refacerea musculară. În plus, dacă ne antrenăm fără să fim hidratați, inima va depune un efort suplimentar pentru a pompa sângele, ceea ce o va afecta în timp. Hidratarea mai contribuie și mai reducerea crampelor musculare și a oboselii, așa că ne va fi mai ușor la următorul antrenament. Recomandările includ consumul apei atât înainte, cât și în timpul și după antrenament.

Concluzia e că simplul fapt că bem apă nu va avea rezultate asupra siluetei fără să avem grijă și să păstrăm deficitul caloric și un nivel cel puțin moderat de activitate fizică zilnică. Ce face hidratarea cu adevărat importantă în procesul de slăbire e că ajută atât partea cu caloriile, cât și pe cea cu sportul. Cu zero calorii, poate înlocui celelalte băuturi care conțin zahăr sau alcool și nu fac decât să ne îngrașe și să ne deshidrateze, reduce nevoia de a lua gustări suplimentare, ajută digestia astfel încât să eliminăm toxinele și ne mărește capacitatea de a face mișcare.

Vezi și alte beneficii ale consumului de apă.

Urmărește-ne pe social media pentru inspirație zilnică! 💧

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to top