My Drop

Cum să te menții hidratat? 6 obiceiuri zilnice care previn deshidratarea

Hidratarea presupune mai mult decât simplul gest de a bea apă. Mai important decât cantitatea de apă băută, contează ca ea să aibă efectul dorit, adică să ne hidrateze în profunzime, la nivelul celulelor, pentru ca organismul nostru să funcționeze corespunzător. De aceea, un pas esențial în atingerea acestui obiectiv este să ne cunoaștem ,,dușmanul’’. Ce anume ne deshidratează? Cum știm că suntem deshidratați? Cum putem să evităm deshidratarea în activitățile zilnice? Așa vom putea să o recunoștem, dar și să evităm obiceiurile dăunătoare sau să suplimentăm cantitatea de apă pe care o bem în cazul în care suntem predispuși deshidratării. De dimineață și până seara la culcare, facem zeci și zeci de alegeri, dar cu câteva schimbări cât se poate de simple putem preveni deshidratarea și să ne menținăm sănătoși și energici.

1. Începe ziua cu un pahar de apă

Din punct de vedere al cantității de apă pe care trebuie să o consumăm pe parcursul zilei, există două aspecte: câtă apă bem și cât de des. Deși e important să ținem cont de anumiți parametrii atunci când stabilim cantitatea de apă de care avem nevoie, mult mai importantă este frecvența cu care o bem. O hidratare adecvată se face bând apă pe parcursul întregii zile. Totuși, sunt situații în care acest lucru e mai dificil decât pare și anumite activități ne pot împiedica să bem constant. De aceea putem salva o parte din situație, prin a ne asigura că bem cel mai important pahar de pe parcursul zilei: acela de dimineață. Primul lucru pe care trebuie să îl facem atunci când ne trezim este să bem un pahar întreg de apă. Motivele sunt nenumărate, la fel ca și beneficiile. Pe parcursul nopții, prin somn, corpul nostru ,,se curăță’’ singur de toxine. Bând apă, facilităm eliminarea lor prin urină, adică un proces natural de detoxifiere. Mai mult decât atât, în timpul nopții pierdem lichide, prin transpirație și respirație, astfel că acestea vor trebui înlocuite. Paharul de apă de la începutul zilei, ajută și în procesul de digestie, dar previne și deshidratarea cauzată de cafea.

2. Limitează cantitatea de cafea

Cafeaua băută pe stomacul gol este extrem de deshidratantă, iar efectul ei diuretic ne face să pierdem și mai mult din lichidele din corp. Practic ea crează o activitate mai intensă la nivelul rinichilor, fapt ce ne va face să urinăm mai des. De aceea, pentru a preveni deshidratarea, putem fie să limităm cantitatea de cafea pe care o bem la o singură ceașcă pe zi, fie să o înlocuim cu un ceai fără conținut de cofeină. Foarte important este să bem întotdeauna apă alături de cafeaua de dimineață pentru a înlocui lichidele pierdute. De asemenea, laptele adăugat în cafea poate duce la un efect mai puțin dăunător asupra nivelului nostru de hidratare.

3. Renunță la băuturile care conțin zahăr

Nu doar cofeina deshidratează, ci și zahărul are același efect, chiar mult mai puternic. De aceea, toate băuturile care conțin zahăr nu țin de sete, din contră, o agravează. Sucurile din comerț, acidulate sau nu, limonada, apa cu vitamine, milkshake-urile, ciocolata caldă, chiar și ceaiul îndulcit, nu doar că nu înlocuiesc apa, ci ne deshidratează și mai tare. Gustul dulce crează la propriu dependență și tot ce vom obține va fi că ne vom dori să bem mai mult și mai mult, fără însă să ajungem la senzația de sațietate. Dacă motivele nu sunt suficiente, află că băuturile îndulcite au și foarte multe calorii, așa că vor îngreuna și procesul de slăbire. Cea mai bună decizie pe care o putem lua este să înlocuim băuturile cu conținut de zahăr, cu apă. Nu te lăsa păcălit de modul de prezentare sau de publicitate. Absolut orice băutură cu arome și/sau coloranți pe care o găsești în magazine, conține zahăr. Singura variantă sănătoasă prin care poți obține o băutură hidratantă, sănătoasă și aromată este apa infuzată cu fructe proaspete sau înghețate sau smoothie-urile bazate pe fructe și multă apă, pentru a limita numărul de calorii. Găsești 27 de idei care te ajută să bei mai multă apă prin rețete simple de apă infuzată, smootie-uri și ceai rece neîndulcit în magazinul My Dr0p.

4. Evită fast food-ul și alcoolul

Topul produselor cu cel mai deshidratant efect este completat de sare și alcool, nu neapărat în această ordine. La fel ca zahărul, sarea este omniprezentă în produsele pe care le găsim în magazine. Cu cât mai procesate, cu atât mai mare conținutul de sare, pentru că aceasta funcționează ca și conservant. Consumul excesiv de sare duce și la retenția de apă, adică imposibilitatea de a elimina apa băută și stocarea ei în țesuturi. De la cartofi prăjiți și burgeri, la popcorn, conserve și semipreparate, toate au un conținut ridicat de sare și ne deshidratează, așa că trebuie să limităm consumul lor și să ne asigurăm că bem multă apă după ce le-am consumat. De fapt, corpul ne trimite acest semnal prin senzația de sete pe care cu siguranță ai resimțit-o după ce ai mâncat sărat.

 

Alcoolul, cel mai nociv dintre toate și din punct de vedere al deshidratării pe care o provoacă, are la fel ca și cafeaua, un efect diuretic, elimininând lichidele din organism. De aceea, consumul de alcool în special înainte de a adormi, ne afectează calitatea somnului prin faptul că ne deshidratează. Nu mai menționăm starea de mahmureală de a doua zi, provocată de lipsa apei în cantitate suficientă din organism, care duce la durere de cap, amețeală, greață, oboseală.

5. Consumă fructe și legume cu conținut ridicat de apă

Fructele și legumele proaspete au un conținut ridicat de apă, iar consumarea lor în starea aceasta contribuie la menținerea unui nivel adecvat al hidratării. Aproximativ 20% din necesarul zilnic de apă poate fi luat din mâncare, cu condiția ca ea să conțină multă apă. În plus, din fructe și legume luăm și electroliți, substanțe esențiale pentru absorpția apei în celule și rehidratarea mai rapidă a organismului în caz de deshidratare. Care sunt aceste fructe și legume? În top se află castravetele, pepenele roșu, dovleceii, urmate de roșii, salata verde, ardeii grași, mărul, căpșunii sau citricele. Înlocuirea dulciurilor cu fructe proaspete e un obicei care va avea numeroase beneficii, inclusiv asupra siluetei.

6. Asigură-te că dormi suficient

Somnul are numeroase beneficii pentru sănătate, ajută chiar și în curele de slăbire și mai mult decât atât, are o contribuție și în ceea ce privește nivelul de hidratare. Lipsa lui duce la deshidratare pentru că împiedică eliberarea unui hormon responsabil cu păstrarea organismului hidratat. 7-8 ore de somn sunt absolut esențiale pentru orice adult, de aceea atunci când nu ne odihnim suficient în timpul nopții, a doua zi vom fi prost dispuși, nervoși și agitați, efectele deshidratării. Studiile arată că soluția atunci când am avut o noapte albă și ne simțim obosiți sau avem dureri de cap este să bem mai multă apă pe parcursul zilei pentru a ne rehidrata organismul.

Cheia pentru a menține un organism hidratat corespunzător este să aplicăm mici obiceiuri în viața de zi cu zi. Lucruri foarte simple, dar care au un efect benefic asupra calității vieții, mai mult decât am putea să ne imaginăm la o primă vedere. Bea apă, evită băuturile și mâncarea care conțin zahăr, sare sau alcool pentru că sunt cele mai deshidratante, optează pentru o dietă alimentară bazată pe fructe și legume și asigură-te că te odihnești suficient. Rezultatele sunt uimitoare, iar efortul minim.

Găsește-ți inspirația pe pagina noastră de Instagram.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to top