My Drop

Cum să bei mai multă apă? 9 sfaturi practice pentru o hidratare adecvată

Atunci când vine vorba despre consumul adecvat de apă, mulți oameni se plâng că nu reușesc să consume suficientă. Fie că uită, fie că lipsa gustului nu este prea tentantă și atunci apelează la alte băuturi, oamenii invocă multe scuze care îi împiedică să se mențină hidratați. Există însă multe variante prin care îți poți antrena corpul și obiceiurile astfel încât băutul apei să devină o rutină zilnică. Chiar dacă există alternative care pot aduce un aport nivelului tău de hidratare zilnic, nimic nu poate și nu trebuie să înlocuiască apa. Apa este indispensabilă vieții și funcționării optime a organismului. Este necesară pentru digestie, absorbția nutrienților, circulația sângelui, lubrifiere și eliminare și este un agent de spălare și curățare pentru organism.

1. Începe-ți dimineața cu apă

Perioada în care dormim este cea mai lungă în care nu consumăm apă deloc. După 7-8 ore de somn este esențial să începem dimineața cu un pahar mare de apa. Ne rehidratează organismul, ajută digestia și în plus activează metabolismul și ne dă energie. Mai mult decât atât, somnul servește și ca modalitate naturală a corpului de a se curăța de toxine, iar un consum adecvat de apă va ajuta la eliminarea lor prin urină sau fecale. Și pentru că ziua bună se cunoaște de dimineață, atunci când avem în plan să introducem obiceiuri sănătoase în viața noastră, nimic nu este mai potrivit decât să începem ziua exact cu aceste obiceiuri.

2. Înlocuiește alte băuturi cu apa

Un motiv pentru care nu consumăm suficientă apă este că preferăm alte băuturi cu un gust mai atractiv în locul ei. Și deși conțin apă, în realitate acestea nu ne hidratează, ci din contră, multe nu fac decât să agraveze deshidratarea. Alcoolul, cofeina și zahărul ne deshidratează. Atunci când alegem o băutură, e bine să analizăm dacă are în conținut vreuna dintre aceste substanțe. Nu le calcula atunci când îți verifici aportul de apă, ci suplimentează cantitatea de apă ori de câte ori bei cafea, băuturi alcoolice sau băuturi care conțin zahăr. La restaurant, în loc de un suc sau o limonadă îndulcită, optează pentru apă. Minerală sau plată este sănătoasă și în plus are zero calorii.

3. Setează-ți obiective

Pentru multe persoane, a avea în minte un obiectiv este o motivație suficient de puternică pentru a-l atinge. Se vor concentra mai bine și vor avea satisfacție atunci când îl ating, ceea ce îi va face să continue. Câtă apă trebuie să bei într-o zi? Fie că utilizezi regula celor 8 pahare, fie că îți calculezi cantitatea de apă în funcție de greutate (prin înmulțirea numărului de kilograme cu 33ml de apă), atunci când știi câtă apă trebuie să bei, e mult mai ușor să te concentrezi și să bei suficientă. Mai mult, multe aplicații îți permit introducerea cantității băute astfel încât să știi în permanență câtă trebuie să mai consumi pentru a ajunge la obiectivul zilnic. O poți face însă și manual. Desenează un simbol sau marchează în agendă de fiecare dată când bei un pahar de apă.

4. Infuzează apa cu fructe proaspete

Din punct de vedere al gustului și al aspectului, sucurile sunt câștigătoare în detrimentul apei, mai ales că acestea conțin zahăr, iar gustul lui plăcut și dulce creează la propriu dependență. De aceea vom opta mai degrabă pentru o băutură îndulcită și vom consuma mai puțină apă. Însă și apa poate deveni interesantă cu puțină imaginație. Infuzarea apei cu fructe proaspete sau gheață îi va da un gust plăcut și un aspect atractiv. Mai mult, fructele vor vitaminiza apa. Poți folosi cuburi de gheață colorate, fructe înghețate sau ierburi aromatice, orice face apa să arate ca un cocktail exotic. Nu uita să te ferești de zahăr. Găsește idei de băuturi fără zahăr, pe bază de apă, în e-book-ul nostru Waterdrops (ai 27 de rețete simple de ape infuzate, dar găsești și smoothie-uri și ceai rece).

5. Bea apa la temperatura camerei

Avem tendința să adaugăm gheață în băuturi sau să le bem de la frigider, mai ales în perioada verii. Realitatea este însă că băuturile reci ne dau o falsă impresie de răcorire și hidratare prin faptul că scad temperatura corpului pe moment. De fapt, băuturile reci nu stau suficient de mult timp în organism. Corpul nostru le elimină rapid prin urină, ceea ce înseamnă că nu apucă să ne hidrateze la nivel celular. Bem apă, dar nu ne hidratăm. De aceea, cea mai bună opțiune este apa la temperatura camerei pentru că ne oferă o hidratare adecvată. În plus, pentru că nu ne oferă niciun disconfort, vom putea să bem mai multă. Chiar și la temperaturi ridicate, evită băuturile foarte reci.

6. Setează remindere

Pentru că semnele deshidratării nu sunt la fel de puternice ca ale lipsei de mâncare sau de somn spre exemplu, este foarte ușor să uităm să bem apă. Mulți oameni, deși deshidratați, nu simt senzația de sete, așa că au impresia că nu trebuie să bea apă. Setea nu este însă singurul semn. Deshidratarea poate să fie asociată de multe cu alte stări precum oboseală, somnolență, pofta de dulce, crampe musculare, gură uscată, dureri de cap, amețeală sau lipsa de concentrare. Așa că indiferent dacă te simți sau nu deshidratat, trebuie să bei apă pe tot parcursul zilei. Ca să-ți amintești, setează remindere. Poate fi o alarmă, un bilețel, o notă în agendă sau chiar sticla ta de apă.

7. Bea continuu pe parcursul zilei

Modul corect de a bea apă este prin înghițituri mici, pe tot parcursul zilei. Dacă ai nevoie de 3l de apă pe zi, o hidratare corectă nu presupune ca dimineața să bei 1.5l și seara restul, ci să introduci constant în organism cantități mici. Altfel, efectul este la fel cu atunci când bem apă rece: o cantitate prea mare de apă dintr-o dată va face organismul să o elimine rapid prin urină, adică nu ne va hidrata. Prin înghițituri mici, dăm timp apei să ajungă la nivel celular și să ne hidrateze în profunzime. Scopul nu este să bem cât mai multă apă, ci să fim cât mai bine hidratați, adică să bem apa în mod corect.

8. Păstrează mereu paharul plin

Având mereu în preajmă un pahar sau o sticlă de apă, îți vei aminti să bei de fiecare dată când le vezi. Va funcționa ca un reminder vizual. În plus, asigurându-te că reumpli paharul sau sticla imediat după ce s-a golit vei putea știi în permanență ce cantitate ai consumat și câtă mai ai ca să-ți atingi obiectivul zilnic. De fapt, primul pas pentru a bea mai multă apă este să o ai la îndemână. Alege un pahar drăguț sau optează pentru un filtru de apă. Așa te vei asigura că nu rămâi niciodată fără apă bună de băut.

9. Folosește un pai

Atunci când bei cu paiul, ai tendința să bei mai mult și mai des pentru că totul devine mai simplu. Însă ca să eviți consumul de plastic, optează pentru variantele reutilizabile. În ziua de astăzi ai o mulțime de variante care înlocuiesc plasticul: hârtie, bambus, sticlă sau chiar materiale reciclate. În plus, știi deja că băutul din plastic nu e cea mai sănătoasă alternativă.

Alege din lista de recomandări prin care poți să consumi mai multă apă, pe acelea care se potrivesc stilului tău de viață. Învață că pentru a te menține hidratat, pe de-o parte e importantă cantitatea adaptată nevoilor tale, pe de altă parte contează frecvența. Odată ce înveți niște aspecte de bază, îți va fi mult mai ușor să bei suficientă apă, nu o vei mai simți ca pe o sarcină, ci va intra în reflex la fel ca oricare alt obicei. Amintește-ți că nu e suficient să bei corect o singură dată, ci e ceva ce trebuie să faci zi de zi. Găsești inspirație și motivație pe pagina noastră de Instagram. 💧

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to top