My Drop

Hidratarea în vacanță – 5 recomandări pentru a evita deshidratarea vara asta

Atunci când adoptăm obiceiuri noi și sănătoase, așa cum este hidratarea, rutina de zi cu zi este chiar utilă în a ne ajuta să le păstrăm pe termen lung. Provocarea apare atunci când ieșim din această rutină, cum ar fi spre exemplu în concediu. Schimbarea de peisaj, de climă sau chiar de fus orar sau faptul că nicio zi nu seamănă cu cealaltă pot fi cauze ale unei hidratări neadecvate pe parcursul vacanței, fie pentru că uităm să bem apă, fie pentru că există mulți factori care ne deshidratează. Secretul este să învățăm ce anume provoacă deshidratarea în vacanță, cum să o recunoaștem, dar și ce lucruri ne ajută să o evităm. Un organism deshidratat ne poate strica planurile de concediu mai mult decât am crede, așa că nu ignorați acest aspect.

Ce provoacă deshidratarea în vacanță?

Temperatura este un factor care afectează în mod direct cantitatea de apă de care organismul nostru are nevoie. Corpul nostru necesită o cantitate suplimentară din cauza riscului de deshidratare care apare la temperaturi extreme. Pe timpul verii, cu toții resimțim mai des senzația de sete, din cauza creșterii temperaturii corpului și a faptului că transpirăm mai mult. Acest lucru înseamnă că va trebui să înlocuim lichidele pierdute, bând mai multă apă. Un alt factor care ne deshidratează în vacanță este călătoria cu avionul. Aerul din avion este extrem de uscat din cauza altitudinii mari, așa că un zbor de doar două ore este de ajuns pentru a ne deshidrata. Nici alte mijloace de transport nu sunt neapărat mai benefice în lupta contra deshidratării. Mersul cu mașina are același efect, de aceea este recomandat să aerisim habitaclul o dată la 30 de minute pentru a permite aerului proaspăt să intre. Atunci când ne gândim la vacanța de vară, cei mai mulți dintre noi au în minte o plajă însorită pe care să se relaxeze toată ziua. Însă acest obicei, pe cât de plăcut este pe atât este de dăunător nivelului de hidratare. Bronzul poate duce la o stare puternică de sete, poate usca pielea și chiar provoca insolație, de aceea este important să ne hidratăm și să evităm expunerea la orele de vârf. Tentațiile culinare sunt la tot pasul în vacanță, mai ales pentru că perioada concediului este văzută ca o relaxare și din punct de vedere al dietei alimentare. Dulciurile, mâncarea foarte condimentată, sarea, produsele din carne, alcoolul sau băuturile îndulcite sau doar câteva dintre opțiunile pe cât de delicioase, pe atât de deshidratante. Așa că e bine totuși să nu exagerăm.

Simptomele deshidratării în concediu

Setea nu e singurul semn că avem nevoie de mai multă apă. Durerile de cap, febra, crampele musculare sau oboseala sunt simptome asociate insolației și a faptului că ne-am deshidratat. Pe de altă parte, deshidratarea mai este însoțită și de nervozitate, iritabilitate și o stare generală proastă, așa că avem suficiente motive să vrem să o evităm. Verificați întotdeauna culoarea urinei pentru că este cea mai rapidă și mai eficientă metodă de a știi dacă am consumat suficientă apă. Cu cât nuanța este mai transparentă, cu atât suntem mai bine hidratați, în timp ce o culoare închisă ne spune contrariul. Și pielea ne spune multe despre nivelul de hidratare. O piele aspră și uscată înseamnă un organism care are nevoie de apă, iar acest lucru are efecte și asupra frumuseții, nu doar a sănătății. Deshidratarea produce riduri și afectează calitatea și durabilitatea bronzului pentru că o piele hidratată va fi mai elastică și mai luminoasă.

Cum evităm deshidratarea în vacanță?

Dacă experimentați măcar unul dintre semnele de mai sus, atunci șansele să fiți deshidratați sunt foarte mari. În plus, cunoscând cauzele putem să o evităm sau să suplimentăm cantitatea de apă băută atunci când călătorim spre destinație, stăm la soare sau nu facem cele mai sănătoase alegeri alimentare. Iată câteva recomandări care pot ajuta:

  1. Păstrează mereu o sticlă de apă în apropiere

Fie că ești pe drum, fie că petreci multe ore în soare ceea ce te face să transpiri, asigură-te că ai mereu la îndemână o sticlă cu apă. Ideal ar fi să poți să o păstrezi la o temperatură optimă de 21-23 de grade. O temperatură prea scăzută nu hidratează corespunzător din cauza faptului că apa este eliminată imediat prin urină, iar o temperatură prea ridicată este de asemenea periculoasă, mai ales atunci când optăm pentru recipiente din plastic. La temperaturi mari, bucăți din plastic încep să se desprindă și ajung în apă. Optați pentru recipiente din sticlă, cupru sau alte materiale metalice.

  1. Alegeți săruri de rehidratare

Electroliții sunt substanțe care au rolul de a asigura hidratarea dintre și în interiorul celulelor. Modalitatea prin care organismul pierde acești electroliți este atunci când eliminăm o cantitate mare de apă într-un timp relativ scurt, cum este spre exemplu expunerea la temperaturi foarte mari. De aceea, se recomandă asigurarea unui nivel optim de electroliți pentru a îi înlocui și a ne menține hidratați. Sărurile de hidratare sunt o astfel de sursă pe care e bine să o avem în vedere atunci când călătorim.

  1. Optează pentru fructe bogate în apă

Fructele sunt o bună sursă de apă și în plus sunt foarte delicioase. Mai mult, vizitând zone exotice sau mediteraneene, avem acces la o multitudine de variante pe care nu le mâncăm în mod obișnuit. Câteva exemple includ pepenele roșu sau galben, strugurii, căpșunii, ananasul, mango, piersicile sau citricele. Și supele sau salatele sunt idei fantastice pentru a te menține hidratat. În plus, fructele pot fi utilizate și pentru a aroma apa, ceea ce va te va face să consumi mai multă datorită gustului mai plăcut. Câteva idei inspiraționale de ape infuzate sau smoothie-uri, poți găsi în ebook-ul Waterdrops – 27 de idei pentru a bea mai multă apă.

4. Evită consumul de alcool în exces

Alcoolul este o substanță diuretică, căci contribuie la eliminarea apei prin intermediul urinei, lucru ce ne deshidratează. O regulă bună de aplicat este ca pentru fiecare pahar de alcool consumat, să bem un pahar de apă pentru a evita efectele lui precum starea de a doua zi. Recomandat este să evităm însă consumul excesiv de alcool, mai ales seara târziu, înainte de culcare, pentru că va afecta calitatea somnului. Dacă totuși nu poți preveni mahmureala, bea multă apă, alege sucul de roșii sau consumă mult pepene roșu pentru a te rehidrata cât mai repede.

5. Dormi suficient

Lipsa somnului produce o stare profundă de oboseală, fapt ce duce la eliberarea hormonului de stres în organism și ne deshidratează. 7-8 ore de somn sunt extrem de importante și ne mențin hidratați, așa că încearcă să eviți suprasolicitarea fizică la care suntem predispuși în concediu. Multe activități, multe locuri de vizitat, oameni noi și atâtea experiențe pe care le putem încerca ne pot epuiza pe parcursul zilei, așa că asigură-te că te odihnești suficient în timpul nopții pentru a avea energie de ajuns.

Perioada concediului e așteptată întreg anul, pentru că e acel moment în care ne putem în sfârșit relaxa și să facem activitățile la care visăm. Relaxarea nu înseamnă însă să uităm de obiceiurile sănătoase pe care le avem. Dacă silueta nu va avea de suferit pentru câteva zile în care nu respectăm dieta conform planului, hidratarea nu poate lua pauze. Organismul nostru nu poate funcționa corespunzător atunci când nivelul de apă scade, chiar și o scădere de 2% ne va afecta. Mai mult, simptomele deshidratării sunt atât de multe și ne neplăcute, încât ne pot afecta întreaga vacanță. Bea multă apă și găsește-ți inspirația zilnică pe pagina de Instagram My Dr0p.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to top