Simptomele deshidratării – 5 semne mai puțin cunoscute

Deshidratarea este o stare a corpului pe care o cunoaștem atunci când cantitatea de apă pe care o consumăm este mai mică decât cea pe care o pierdem prin urină, transpiratie, respiratie sau fecale. Cel mai cunoscut semn de deshidratare este setea, în multe cazuri fiind și singurul pe care îl asociem cu necesitatea de a bea apă. Și cum în multe cazuri, organismul se obișnuiește cu un consum redus de lichide, e posibil ca setea să nu apară, prin urmare vom crede în mod eronat că bem suficientă apă, când de fapt corpul este complet deshidratat. De aceea, cunoașterea simptomelor care pot fi asociate cu deshidratarea reprezintă una dintre cele mai eficiente metode de a ne mentine sănătoși și hidratati. Gura uscată, starea de slăbiciune și oboseala sunt asociate cu deshidratarea, dar există și alte semne mai putin cunoscute, dar foarte frecvente pe care e bine să le avem în vedere pentru a evita consumul inutil de medicamente sau îngrijorarea cu privire la alte cauze mai greu de tratat pentru a reveni la o stare generală bună de sănătate fizică și psihică.

Respirație urât mirositoare

Saliva are proprietăti antibacteriene, dar deshidratarea poate împiedica organismul să producă suficientă salivă. Acest lucru crește numărul de bacterii din gură, unul dintre efectele lui fiind respiratia urât mirositoare. Acesta este un motiv pentru care te poti trezi cu „respiratia grea de dimineată”, dat fiind faptul că productia de salivă încetinește în timpul somnului. Așadar, data viitoare când gura ta pare uscată și respiratia ta nu e suficient de proaspătă, poate fi timpul să te rehidratezi.

Piele uscată și buze crăpate

Pielea foarte uscată, predispusă la riduri și crăparea buzelor reprezintă o etapă a stării de deshidratare care nu trebuie ignorată. Acest lucru se întâmplă pentru că pielea contine apă în proportie de 64%. Un alt simptom cheie ce poate identifica deshidratarea este pielea care își pierde din elasticitate. Dacă după ce a fost ciupită, pielea are nevoie de ceva timp pentru a reveni la aspectul normal și plat, acest lucru poate indica un continut mai mic de apă.

Crampe musculare

Un simptom care trebuie luat în considerare sunt și crampele musculare, care pot apărea în timpul efortului fizic, în special atunci când temperaturile sunt ridicate. Cu cât temperatura corpului crește, cu atât crește și riscul de crampe musculare. Pierderea electrolitilor, cum ar fi sodiul și potasiul, pot duce de asemenea la crampe musculare. Acest lucru se întâmplă atunci când pierdem o cantitate mare de apă într-un timp foarte scurt, cum ar fi în timpul unor antrenamente fizice intense, atunci când temperaturile sunt foarte ridicate sau după episoade prelungite de febră. Chiar și pe timpul iernii, deshidratarea este posibilă dacă nu se consumă suficiente lichide în timp antrenamentelor.

Pofta de dulce

Deshidratarea afectează functionarea organelor, precum ficatul, care folosește apă să elibereze glicogen și alte componente care joacă un rol important în declanșarea poftelor alimentare, fie că vorbim despre o prăjitură, fie că e vorba despre pofta de dulciuri, cea din urmă fiind mai frecventă. Deshidratarea este probabil cea mai frecventă cauză a poftei de zahăr. Lipsa consumului de apă este adesea confundată cu pofta de zahăr și durerile cauzate de foame. De asemenea, lipsa unui aport suficient de lichide poate face ca organismului să îi fie mai dificil să metabolizeze glicogenul pentru energie. Corpul va începe să își dorească zahăr, pentru a ne oferi o sursă rapidă de energie, însă în realitate trebuie doar să bem mai multă apă.

Imunitate scăzută

O persoană poate supravietui aproximativ o săptămână fără apă, deoarece corpul uman este format din 75% apă. Eliminarea toxinelor și a deșeurilor devine o sarcină dificilă atunci când nu bem suficientă apă. Neputând elimina aceste resturi, corpul este mai predispus la infectii. Deshidratarea poate de asemenea să diminueze nivelul de energie, ceea ce va reduce capacitatea de a face antrenamente fizice, lucru ce duce și la un sistem imunitar slăbit.

Nu doar setea ne spune că avem nevoie de apă. Suntem în cea mai mare parte apă, creierul contine 83% apă, la fel și rinichii, plămânii 85% apă, sângele 84%, mușchii 75%, ochii 95%, inima 75% apă, prin urmare orice organism are nevoie de ea pentru a putea functiona corespunzător. Semnalele unui consum insuficient de apă sunt peste tot, putând fi confundate cu ușurintă cu alte afectiuni. De aceea e foarte important să ne asigurăm că bem suficientă apă, pe tot parcursul zilei. Ia-ti inspiratia zilnică de pe pagina noastră de Instagram!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Scroll to top