Hidratare prin mâncare – 5 idei de gustări bogate în apă

Apa este cea mai importantă pentru asigurarea hidratării, însă 20% din necesarul zilnic poate veni din alimentatie. Regula este însă să alegem legume și fructe, mai ales în stare proaspătă și să evităm alimentele procesate, sarea și zahărul. Gustările pot fi o sursă de calorii ce ne pot afecta silueta, însă atunci când sunt alese cu grijă pot să contribuie la nivelul de hidratare. Evită chips-urile, popcornul, dulciurile și sucurile din magazine, oricât ar fi de gustoase sunt extrem de nocive pentru sănătate. De aceea, m-am gândit să vin cu 5 idei care te pot ajuta să faci alegeri mai sănătoase și să eviti deshidratarea.

Chips-uri din dovlecei

Dovleceii sunt printre cele mai hidratante opțiuni pe care le poti alege, pentru că au un continut de apă de 95%. Desigur, odată gătiti, pierd mare cantitate din această apă, însă rămân o variantă cât se poate de sănătoasă. Pentru pregătirea unor chips-uri sănătoase, care nu afectează nivelul de hidratare, am ales doi dovlecei de mărime medie. Dovleceii se spală și se taie în felii subtiri, cu tot cu coajă, apoi se pun într-o tavă acoperită cu hârtie de copt. Peste feliile de dovlecei, am adăugat sare, piper, mărar și parmezan ras fin. Sarea, în cantităti mici, este un electrolit important pentru organism, ce ajută apa să ajungă la nivel celular, hidratând în profunzime. Am introdus chips-urile în cuptorul preîncălzit la 180⁰C pentru 10-15 minute, în după cum se rumenesc. Sunt perfecti la un film sau în timp ce lucrezi, pentru ca au extrem de putine calorii.

Bruschete cu roșii

Un preparat pe cât de simplu, pe atât de gustos, îndrăgit de toată lumea și super popular în Italia, bruschetele cu roșii sunt o variantă de vară, care contribuie la îmbunătățirea nivelului de hidratare. Acest lucru e posibil datorită continutul ridicat de apă din roșii, de aproximativ 95%. Am luat o baghetă pe care am tăiat-o în felii nici prea subtiri, nici prea groase. Optional pot fi prăjite fie în cuptor, fie în toaster. Roșiile se taie în cuburi mici, se adaugă usturoi tăiat fin după gust, sare, piper, oregano și ulei de măsline. Amestecul se pune peste feliile de pâine și se servesc imediat. Creează dependentă pentru că se pregătesc super rapid și sunt delicioase.

Salată de fructe

Fructele proaspete au în principal un continut de minimum 80% apă, așa că sunt perfecte în locul unui desert sau a unei gustări dulci. Consumul unei cantităti mari de zahăr duce la eliminarea apei din organism prin urină, ceea ce favorizează deshidratarea. Așa că în locul unei prăjituri sau a unei gogoși, optează pentru o salată de fructe. E hidratantă, are mult mai putine calorii și se prepară în câteva clipe. Doar alegi fructele favorite, le tai, le amesteci și optional, poti adăuga esentă de vanilie sau de rom. Printre cele mai bune variante se găsesc citricele, kiwi, strugurii, bananele, căpșunile, piersicile și caisele.

Cartofi dulci la cuptor

Cartofii dulci contin 78% apă și sunt recunoscuti ca fiind o variantă mai sănătoasă comparativ cu cartofii obișnuiti pentru că au un indice glicemic mai mic. Preparati la cuptor, cuburi sau sub formă de chips-uri, pot fi o gustare care nu afectează nivelul de hidratare sau silueta. Am curățat cartofii dulci, i-am tăiat în cuburi și i-am pus pe o foaie de copt, în tavă. Apoi am adăugat foarte putin ulei de măsline și condimentele preferate și am introdus tava în cuptorul preîncălzit la 200⁰C pentru 15-20 de minute, în functie de cum se gătesc. La final, ar trebui să fie ușor rumeniti la suprafată și moi în interior.

Smoothie-uri

Smoothie-urile înlocuiesc cu succes sucurile din magazine, dar și deserturile sau gustările, fiind din ce în ce mai populare. Pentru a evita un consum prea mare de calorii, trebuie însă să limităm cantitatea de fructe și legume folosite, să folosim apa pentru a dilua băutura și să nu îndulcim extra adăugând zahăr sau îndulcitori. Dacă vrei mai multă dulceată, e suficient să adaugi o banană sau o piersică. Ambele fructe au dulceata lor proprie și oferă consistentă preparatului. Pentru smoothie-ul de astăzi, am folosit printre cele mai bogate în apă legume pe care le poti găsi: spanacul (93% apă), pe care l-am combinat cu o banană de mărime medie (76% apă), sucul proaspăt de la jumătate de portocală și am completat cu apă. Ingredientele se amestecă într-un blender până devin un smoothie pufos și delicios – perfect chiar și în dietele vegane. 

Alături de un consum adecvat de apă, mâncarea poate contribui într-o oarecare măsură la asigurarea unei hidratări corespunzătoare. Evită dulciurile, fast food-ul, mâncarea procesată cum sunt mezelurile, chips-urile sau semipreparatele și optează pe cât posibil pentru fructe și legume proaspete. Salatele, legumele la cuptor, bruschetele sau smoothie-urile proaspete sunt simplu de pregătit, gustoase, cu putine calorii, dar continut mare de apă. Adică avem toate motivele pentru a le introduce cât mai des în dietă. Găsește-ti inspiratia zilnică pe pagina noastră de Instagram și mai multe idei de gustări hidratante, în ghidul practic disponibil aici.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Scroll to top