Cum știi să ești corect hidratat? 5 semne că bei suficientă apă

Cantitatea de apă necesară unei persoane nu este general valabilă. Există factori atât interni, cât și care tin de mediul înconjurător, care afectează cantitatea de care avem nevoie pentru ca organismul să functioneze optim. Sexul, vârsta, greutatea corporală, nivelul de activitate fizică, dieta alimentară sau clima și relieful în care trăim sunt doar câteva dintre aspectele care stabilesc câtă apă trebuie să bem zilnic. Acest lucru are o explicatie simplă: anumite persoane sunt mai predispuse la deshidratare (de exemplu femeile care alăptează) și în plus, există factori care afectează nivelul de hidratare, prin urmare pentru a nu ne deshidrata, va fi nevoie să mărim aportul de apă. Totuși, cum știm că am băut suficientă apă și că suntem corect hidratati? Simplul fapt că nu ne este sete nu este un indiciu clar, pentru că am stabilit deja că nevoia de apă nu se resimte mereu la aceeași intensitate. De aici și pericolul să uităm să bem. Există însă câteva indicii care ne pot sugera că aportul de fluide zilnic este cel de care avem nevoie.

1. Culoarea urinei

Unul dintre cele mai simple și mai exacte semne ale unei hidratări adecvate este culoarea urinei. Atunci când bem suficiente lichide, aceasta va fi mai diluată, prin urmarea va avea o culoare galben pal spre incolor. Cu cât consumăm mai putină apă, cu atât culoarea urinei se va închide. O exceptie este consumul unor medicamente care prin compoziția lor pot afecta culoarea urinei sau unele afectiuni cum sunt infectiile urinare. Astfel, chiar dacă bei destulă apă, urina va avea o culoare mai închisă. De aceea, acest test ar trebui făcut doar în perioadele în care nu suntem sub vreun tratament medicamentos.  De asemenea, și mâncarea sau băutura pe care le consumăm ne pot afecta culoarea urinei, astfel de exemple fiind: sfecla, afinele sau rubarba.

2. Frecvența urinărilor

Tot din aceeași categorie, este și frecventa vizitelor la baie. Este evident că atunci când consumăm apă, va trebui să o și eliminăm. Cea mai rapidă și mai sigură cale este prin urină. O persoană bine hidratată va merge la toaletă o dată la 2-3 ore. E bine de știut că dacă nu obișnuiam să bem suficientă apă și am început să o facem, vizitele pot fi chiar și mai dese, până când corpul începe să se adapteze la noul obicei. Chiar dacă pot părea deranjante pentru că întrerup activitatea, vizitele la baie sunt ceva perfect normal atunci când te hidratezi corespunzător. Mai mult, acest lucru înseamnă că elimini deșeuri din corp – o veste excelentă pentru sănătate, nivelul de energie și curele de slăbire și detoxificare.

3. Elasticitatea pielii

Pielea este cel mai mare organ din corpul nostru și este compusă în din 64% apă. De aici și accentul pus pe importanța hidratării pentru piele pentru un aspect mai luminos și mai tânăr. Practic ceea ce face apa pentru piele este să-i asigure elasticitatea. Anumiți specialiști propun verificarea nivelului de hidratare prin ciupirea pielii de pe abdomen sau de pe partea inferioară a bratului. Dacă pielea revine la forma initială imediat, atunci ești bine hidratat. Dacă pielea ta revine lent la starea sa normală, este cazul să bei mai multă apă.

4. Respirația proaspătă

Un consum redus de apă duce la uscarea gurii prin faptul că organismul nu mai produse suficientă salivă. Saliva are un rol protector și dezinfectant împotriva bacteriilor, astfel că în lipsa ei, acestea vor începe să se înmultească ceea ce va duce la o respiratie urât mirositoare. Dacă ai o respirație fresh, să fii sigur că ești destul de bine hidratat.

5. Testul unghiei

Când suprafata unghiei este presată, aceasta se albește. Acest lucru se întâmplă deoarece sângele este fortat să iasă din zona respectiva. În mod normal, sângele revine în maximum două secunde, dar dacă ești deshidratat, poate dura mai mult până când zona revine la o nuantă de roz. Pentru a face acest test, trebuie să urmezi câtiva pași simpli:

– Tine mâna de testare deasupra inimii

– Apasă suprafata unghiei până aceasta devine albă/deschisă la culoare

– Eliberează presiunea.

– Numără de câte secunde are nevoie pentru ca nuanta unghiei să revină la normal – dacă revine în cel mult două secunde, ești corect hidratat.

După ce ai decis că e timpul să bei mai multă apă, este important să afli câtă este suficientă pentru propriile nevoi. Nici s[ bem prea multă apă nu este sănătos, întrucât rinichii tăi nu pot scăpa de excesul de apă, iar continutul de sodiu al sângelui devine prea redus. Dacă vrei să știi dacă ești suficient de bine  hidratat, ai grijă la vizitele de la toaletă, elasticitatea și luminozitatea pielii, dar și la cantitatea de salivă pe care o produse corpul tău. Ai picat testul unghiei? Amintește-ți să bei mai multă apă cu wallpaper-ul nostru creativ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to top